تعریف بیماری ها

بیماری پسوریازیس چیست

بیماری پسوریازیس چیست

شاید نام پسوریازیس برای خیلی ها نام بیگانه ای باشد و کمتر کسی بداند که بیماری پسوریازیس چیست ولی خوب است بدانیم که این بیماری در حال حاضر یکی از شایع ترین بیماری های موجود در جهان و کشورمان است که در ادامه بیشتر به توضیح آن خواهیم پرداخت.

پسوریازیس یا بیماری پوستی صدف یک بیماری خود ایمنی و مزمنی است که طی آن، سیستم ایمنی بدن با فرستادن سیگنال های اشتباه به سلول‌های پوست، موجب رشد بیش از حد آنها می‌شود. به طوری که سلول‌های جدید پوست، در طی چند روز (به جای چند هفته) رشد می‌کنند. بدن، این سلول‌های اضافی پوست را از بین نمی‌برد. بلکه سلول‌های اضافی در سطح پوست تجمع می‌یابند و لکه‌های پسوریازیس را تشکیل می‌دهند. بر خلاف تصور رایج بیماری پسوریازیس به هیچ وجه یک بیماری مسری نبوده و به هیچ وجه از طریق تماس با فرد مبتلا، شنا کردن در استخر و یا رابطه ی جنسی منتقل نمیشود.

پسوریازیس انواع مختلفی دارد:

  • پسوریازیس پلاک یا ولگاریس
  • خال خال
  • پسوریازیس خمشی
  • پوسچولر (دانه چرکی)
  • اریترودرمیک (پسوریازیس اکسفولیاتیو)

درمان پسوریازیس

برخی از افراد به بیش از یک نوع پسوریازیس مبتلا می‌شوند. گاهی اوقات فرد به یک نوع از پسوریازیس مبتلا می‌شود، اما بعدا به نوعی دیگر تبدیل می‌شود.

همچنین علائم ظاهری این بیماری، بستگی به نوع پسوریازیس دارد. ممکن است فقط چند مورد از میان علائم و نشانه‌ها در شما بروز کند، یا اینکه ممکن است بسیاری از آنها را در بدن خود داشته باشید.

دانشمندان هنوز در حال تلاشند که از تمام اتفاقاتی که در داخل بدن به علت پسوریازیس رخ می‌دهد، آگاهی یابند. آنچه مسلم است این است که سیستم ایمنی و ژن‌های یک فرد نقش مهمی در ابتلا به این بیماری دارند و ترکیب ژن‌های بسیاری باعث پسوریازیس می‌گردد.

روشها و داروهای بسیاری برای درمان بیماری پسوریازیس وجود دارد که از بین آنها میتوان بهداروهای بیولوژیک، داروهای سیستمیک، فتوتراپی، درمان با لیزر اگزایمر و داروهای موضعی اشاره کرد همچنین یکی از مرسوم ترین روشهای درمانی پسوریازیس استفاده از داروها و مکمل های گیاهی میباشد که از جمله موثرترین این مکمل های گیاهی میتوان به قارچ گانودرما اشاره کرد.

ما در اینستاگرام دنبال کنید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر گانودرما بر بیماری پسوریازیس :

https://healthandgoodlife.ir/%d9%be%d8%b3%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%b3-%d9%88-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%da%af%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d8%a8%d8%b1-%d8%a2%d9%86/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *