خواص گانودرما لوسیدوم

قارچ گانودرما و تاثیر آن بر روی زخم معده

خواص گانودرما برای معده , گانودرما و گوارش , گانودرما و مشکلات گوارشی , گانودرما برای معده , فواید گانودرما برای معده , گانودرما برای اسید معده , قهوه گانودرما برای معده , گانودرما برای رفلاکس معده , خواص قارچ گانودرما برای معده , خواص قهوه گانودرما برای معده , قهوه گانودرما برای رفلاکس معده , گانودرما و ورم معده , گانودرما و مشکلات معده , گانودرما و میکروب معده , گانودرما برای ورم معده , قهوه گانودرما برای معده , خوردن قارچ برای زخم معده , قارچ برای معده ضرر دارد؟ , فواید قارچ برای معده , عکس قارچ معده , قارچ معده خطرناک است , داروی درمان قارچ معده , قهوه گانودرما برای معده نی نی سایت , قهوه گانودرما برای معده , قهوه گانودرما برای رفلاکس معده , برای زخم معده چی بخوریم , درمان قطعی زخم معده , بهترین دمنوش برای زخم معده , بهترین قرص برای زخم معده , زخم معده چیست , زخم معده درمان , زخم معده درمان خانگی , زخم معده چی بخوریم , زخم معده نی نی سایت , زخم معده ویکی پدیا

داروی درمان قارچ معده درمان زخم معده با گانودرما چگونه صورت می گیرد؟ آیا درمان زخم معده با گانودرما امکان پذیر است؟

پژوهش های مختلفی در خصوص تاثیرگذاری عصاره ی قارچ های دارویی بر از بین بردن عامل ایجاد زخم معده که نوعی باکتری است، انجام گرفته است. قارچ گانودرما یکی از انواع قارچ دارویی است که به خوبی می تواند این باکتری را نابود کند.

علت زخم معده چیست؟

برای شرح ساز و کار درمان زخم معده با گانودرما لازم است ابتدا با زخم معده و علل ایجاد آن آشنا شویم.

عوامل مختلفی نظیر وجود مواد شیمیایی، عفونت ها، اختلالات عصبی و نوعی باکتری به نام هلیکوباکترپیلوری به عنوان علل ایجاد زخم معده شناخته شده اند. برخی از دارو ها نیز التهاب و زخم در معده ایجاد می کنند.

مهمترین خواص گانودرما بر درمان زخم معده

درمان زخم معده با گانودرما که به علت وجود باکتری و عفونت، التهاب و مصرف برخی از دارو های شیمیایی در معده ایجاد شده است می تواند با رفع عامل ایجاد کننده بهبود یابد.

گانودرما دارای خواص ضد باکتری قوی است و می تواند مانع از پیشروی هلیکوباکتر شود و ضمناً می تواند شما را از مصرف دارو های ایجاد کننده ی زخم بی نیاز کند.

قهوه گانودرما برای معده , خوردن قارچ برای زخم معده , قارچ برای معده ضرر دارد؟ , فواید قارچ برای معده , عکس قارچ معده , قارچ معده خطرناک است , داروی درمان قارچ معده , قهوه گانودرما برای معده نی نی سایت , قهوه گانودرما برای معده , قهوه گانودرما برای رفلاکس معده , برای زخم معده چی بخوریم , درمان قطعی زخم معده , بهترین دمنوش برای زخم معده , بهترین قرص برای زخم معده , زخم معده چیست , زخم معده درمان , زخم معده درمان خانگی , زخم معده چی بخوریم , زخم معده نی نی سایت , زخم معده ویکی پدیا

رایج ترین علائم زخم معده چیست ؟

درمان زخم معده با گانودرما کمک می کند رایج ترین علائم زخم معده تسکین پیدا کنند. این علائم عبارتند از: سوزش در ناحیه بالای ناف و قسمت زیرین قفسه سینه، احساس درد شدید به ویژه هنگامی که معده خالی باشد، سوزش معده، درد در خواب، حالت تهوع، دیدن خون در استفراغ، مدفوع سیاه، سوزش سر دل، سوء هاضمه، باد گلو، کاهش اشتها و کاهش وزن.

اثرات جانبی مصرف قارچ گانودرما

برای مصرف این قارچ دارویی و درمان زخم معده با گانودرما لازم است به اثرات جانبی و عوارض احتمالی مصرف آن نیز آگاه باشیم.

افرادی که دچار مشکلات انعقاد خون هستند و دارو های ضد انعقاد استفاده می کنند لازم است از مصرف گانودرما اجتناب نمایند. زیاده روی در مصرف قارچ گانودرما نیز می تواند مسمومیت به همراه بیاورد و لازم است اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

راهکارهای تشخیص زخم معده

برای تشخیص زخم معده باید به پزشک متخصص گوارش مراجعه نمود. وجود هر کدام از علائم زخم معده پزشک را به تجویز اندوسکوپی از معده ترغیب می کند.

تصاویر اندوسکوپی به صورت دقیق مشخص می کنند که معده دچار التهاب یا زخم است. با اندوسکوپی می توان توده های بدخیم را نیز نمونه برداری و شناسایی کرد.

کدام محصول گانودرما برای درمان زخم معده است ؟

محصولات مختلفی از این قارچ دارویی در بازار وجود دارند. برای درمان زخم معده با گانودرما می توان از محصولاتی نظیر قهوه لاته قارچ گانودرما استفاده کرد که بافتی خامه ای دارد و برای تسکین التهابات معده مناسب است.

این محصول ورم های معده و روده را درمان می کند و برای بسیاری از بیماری های گوارشی مناسب است. همچنین رفلاکس معده نیز پس از استفاده از این محصول درمان خواهد شد.

محصول مرتبط : قهوه گانودرما لاته

نحوه استفاده از گانودرما برای درمان زخم معده

برای درمان زخم معده با گانودرما لازم است دوره ی مصرف این قارچ دارویی برای اثر بخشی درمان تکمیل شود و مصرف آن به صورت منظم باشد.

برای بهره بردن از خواص قارچ گانودرما برای معده می توانید از محصولات آماده گانودرما که برای این بیماری توصیه می شوند مانند قهوه لاته گانودرما استفاده کنید .

قارچ گانودرما بر بیش از 30 بیماری تاثیر گذار است و تاثیر آن بر بیماری پیسی بخشی از خواص بی نظیر آن است.

برای مشاهده تجربه مصرف قهوه گانودرما توسط هموطنان کلیک کنید.


مقاله 1 : پلی ساکارید گانودرما لوسیدوم باعث تسریع بهبود زخم های ناشی از اسید استیک در موش ها می شود.

گزارش شده است که پلی ساکارید (PS) از چندین گیاه دارویی اثرات ضد زخم در برابر زخم های تجربی در موش دارد. نشان داده شده است که فراکسیون های PS محلول در آب از گانودرما لوسیدوم (قارچ ریشی) از ضایعات مخاطی معده ناشی از ایندومتاسین در موش صحرایی جلوگیری می کند.

این مطالعه با هدف بررسی اثر بخش PS از گانودرما لوسیدوم بر بهبود زخم‌های معده ناشی از اسید استیک در موش صحرایی و روشن کردن مکانیسم‌های زمینه‌ای درگیر انجام شد.

شکم موش ها برش داده شد و معده با اسید استیک 10 مولار (100 میکرولیتر) به مدت 1 دقیقه تحت درمان قرار گرفت و سپس با گانودرما لوسیدوم PS (0.1، 0.5 یا 1.0 گرم بر کیلوگرم) یک بار در روز به مدت 14 متوالی درمان شد.

نتایج نشان داد که مصرف خوراکی گانودرما لوسیدوم PS به میزان 0.5 و 1.0 گرم بر کیلوگرم به مدت 2 هفته باعث تسریع قابل توجهی در بهبود زخم به ترتیب 1/40 و 9/55 درصد شد.

در مطالعات مکانیکی، موش های دیگر با اسید استیک 10 مولار برای ایجاد زخم حاد تحت درمان قرار گرفتند و سپس با گانودرما لوسیدوم PS (1.0 گرم بر کیلوگرم) به مدت 3، 7، 10 یا 14 روز تحت درمان قرار گرفتند.

قرار گرفتن معده موش در معرض اسید استیک منجر به کاهش مخاط و افزایش سطح پروستاگلاندین شد. درمان با گانودرما لوسیدوم PS با 1.0 گرم بر کیلوگرم به طور قابل توجهی (P <.0.05) کاهش سطح مخاط معده و افزایش غلظت پروستاگلاندین معده را در مقایسه با گروه کنترل سرکوب یا ترمیم کرد.

این نتایج نشان می‌دهد که گانودرما لوسیدوم PS یک جزء فعال با اثر درمانی بر زخم‌های ناشی از اسید استیک در موش صحرایی است که ممکن است یک آماده‌سازی گیاهی مفید برای پیشگیری و درمان زخم‌های گوارشی باشد.

Ganoderma lucidum polysaccharide fractions accelerate healing of acetic acid-induced ulcers in rats

DOI: 10.1089/jmf.2004.7.417

Abstract

The polysaccharide (PS) fractions from several medicinal herbs have been reported to have anti-ulcer effects against experimental ulcers in the rat. The water-soluble PS fractions from Ganoderma lucidum (Reishi mushroom) have been shown to inhibit indomethacin-induced gastric mucosal lesions in rats. This study aimed to investigate the effect of the PS fraction from G. lucidum on the healing of gastric ulcers induced by acetic acid in the rat and to elucidate the underlying mechanisms involved. The abdomen of rats was incised, and the stomach was treated with 10 M acetic acid (100 microL) for 1 minute, and then treated with G. lucidum PS (0.1, 0.5, or 1.0 g/kg) intragastrically, once a day for 14 consecutive days. The results indicated that the oral administration of G. lucidum PS at 0.5 and 1.0 g/kg for 2 weeks caused a significant acceleration of ulcer healing by 40.1% and 55.9%, respectively. In the mechanistic studies, additional rats were treated with 10 M acetic acid to induce acute ulcers, and then treated with G. lucidum PS (1.0 g/kg) for 3, 7, 10, or 14 days. Exposure of the rat stomach to acetic acid led to decreased mucus and increased prostaglandin levels. Treatment with G. lucidum PS at 1.0 g/kg significantly (P < .05) suppressed or restored the decreased gastric mucus levels and increased gastric prostaglandin concentrations compared with the control group. These results indicates that G. lucidum PS is an active component with healing efficacy on acetic acid-induced ulcers in the rat, which may represent a useful herbal preparation for the prevention and treatment of peptic ulcers.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15671683/#:~:text=The%20polysaccharide%20(PS)%20fractions%20from,gastric%20mucosal%20lesions%20in%20rats.


مقاله 2 : مکانیسم اثر ضد زخم پلی ساکاریدهای گانودرما لوسیدوم بر ضایعات ناشی از ایندومتاسین در موش صحرایی

بسیاری از سیتوکین ها ، به ویژه فاکتور نکروز تومور (tnf)-آلفا شناخته شده اند که نقش مهمی در پاتوژنز ضایعات مخاطی معده ناشی از عوامل مختلف مانند داروها و عفونت هلیکوباکتر پیلوری دارند.

مطالعات قبلی ما نشان داده است که کسر پلی ساکارید جدا شده از بدن های باردهی گانودرما لوسیدوم (GLPS) از ضایعات مخاطی معده ناشی از اندومتاسین و اسید استیک در موش جلوگیری می کند. با این حال، مکانیسم ها همچنان نامشخص است.

این مطالعه با هدف بررسی اینکه آیا GLPS اثر شفابخش مستقیم مخاطی در موش‌های تحت درمان با ایندومتاسین دارد یا خیر، و مکانیسم‌های ممکن را با تعیین mRNA مخاط معده و سطوح پروتئین TNF-α و فعالیت اورنیتین دکربوکسیلاز (ODC) بررسی کرد

علاوه بر این ، اثرات GLPS بر تکثیر سلولی ، بیان پروتئین ODC و C-myc و سنتز مخاط در کشت سلول معده موش (RGM-1) مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعه حاضر نشان داد که GLPS در 250 و 500 میلی گرم/کیلوگرم با ورودی داخل معده باعث اثر بهبود زخم در موش می شود ؛ این با سرکوب قابل توجهی از بیان ژن TNF-alpha همراه بود ، اما با افزایش فعالیت ODC.

در سلول‌های RGM-1، GLPS در 0.05، 0.25 و 1.0 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر به طور قابل‌توجهی اختلاط تیمیدین [3H] و فعالیت ODC را به شیوه‌ای وابسته به غلظت افزایش داد

با این حال، این اثرات با افزودن بازدارنده ODC، DL-alpha-difluoromethyl-ornithine (DFMO) لغو شد. GLPS در 0.25-1.0 mg / ml نیز سنتز مخاط را افزایش داد، همانطور که با افزایش ادغام D-[6-3H] گلوکزامین در سلول های RGM-1 نشان داد

علاوه بر این ، GLPS در 0.05-1.0 mg/ml بیان پروتئین c-myc را افزایش داد. این یافته ها نشان داد که LPS اثر بهبود مخاطی را در مدل موش ایجاد کرده است ، شاید تا حدی به دلیل سرکوب TNF-alpha و القای ژن c-myc و ODC باشد.

Mechanism of the antiulcerogenic effect of Ganoderma lucidum polysaccharides on indomethacin-induced lesions in the rat

Abstract

Many cytokines, in particular tumor necrosis factor (TNF)-alpha have been known to play an important role in the pathogenesis of gastric mucosal lesions caused by various factors such as drugs and Helicobacter pylori infection. Our previous studies have shown that the polysaccharide fractions isolated from the fruiting bodies of Ganoderma lucidum (GLPS) prevented indomethacin- and acetic acid-induced gastric mucosal lesions in the rat. However, the mechanisms remain unclear. This study aimed to investigate whether GLPS had a direct mucosal healing effect in the indomethacin-treated rat, and to explore the possible mechanisms by determining the gastric mucosal mRNA and protein levels of TNF-alpha and ornithine decarboxylase (ODC) activity. In addition, the effects of GLPS on the cellular proliferation, ODC and c-Myc protein expression and mucus synthesis in the rat gastric cell culture (RGM-1) were examined. The present study demonstrated that GLPS at 250 and 500 mg/kg by intragastric input caused ulcer-healing effect in the rat; this was accompanied with a significant suppression of TNF-alpha gene expression, but with an increased ODC activity. In RGM-1 cells, GLPS at 0.05, 0.25 and 1.0 mg/ml significantly enhanced [3H]thymidine incorporation and ODC activity in a concentration-dependent manner. However, these effects were abrogated by the addition of the ODC inhibitor, DL-alpha-difluoromethyl-ornithine (DFMO). GLPS at 0.25-1.0 mg/ml also increased mucus synthesis, as indicated by the increased D-[6-3H]glucosamine incorporation in RGM-1 cells. Furthermore, GLPS at 0.05-1.0 mg/ml increased the c-Myc protein expression. These findings indicated that GLPS produced a mucosal healing effect in the rat model, perhaps due partly to the suppression of TNF-alpha and induction of c-myc and ODC gene.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12467913/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *