آشنایی دیگر محصولات, اطلاعات عمومی

چای لاهیجان دکتر بیز در منهای نفت

چای دکتر بیز

چای دکتر بیز در برنامه منهای نفت شبکه سه

 
 

توضیحات

محصول ارگانیک به محصولی گفته میشود که اولاً منشأ آن کاملاً طبیعی باشد، ثانیاً در فرایند تولید آن از هیچ گونه ماده شیمیایی یا فرآیندی که باعث تغییر در ماهیت طبیعی مواد تشکیل دهنده میشود، استفاده نشده باشد. به عنوان مثال، چای صد در صد ارگانیک، محصولی است که اولاً تمام مواد آن طبیعی باشند، ثانیاً در مراحل تولید محصول از کشت مواد اولیه تا بسته بندی نهایی ، هیچ نوع ماده شیمیایی به آن اضافه نشده باشد، از جمله کودها و آفت کشهای شیمیایی، نگهدارنده های شیمیایی و غیره.
 
تفاوت چای ارگانیک با چای معمولی این است که چایهای معمولی حاوی برگهای پیر بوته چای هم هستند.
 
این برگها به جز این که دارای فنول و ترکیبهای آنتی اکسیدانی اند، ترکیبهای چوبی، لیگنین و سفیدک هم دارند که می تواند باعث کاهش کیفیت چای بشود در حالی که برگهای جوانتر چنین مشکلاتی ندارند و تا قارچها بخواهند به آنها حمله کنند، برداشت شده اند بنابراین علاوه بر خوشمزه تر بودن،کیفیت و خواص چای سالم هم از نظر وجود آنتی اکسیدان های مختلف بیشتر است.
 
از آنجا که این نوع چای از برگهای جوانتر تولید می شود، برای اینکه سلولهای این برگهای جوان، رنگ مورد نظر و دلخواه مصرف کننده را بدهند، باید مدت زمان بیشتری داخل آب جوش و روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار سماور یا کتری قرار بگیرند.
 
انواع چای باید در مکانی نگهداری شود که تا حد امکان رطوبت، نور مستقیم و هوا نداشته باشد زیرا گیاهان خشکی مانند چای، به شدت جاذب رطوبت هستند و امکان دارد کپک بزنند.
 
نکته دوم این است که چای را در صورت امکان در ظروف فلزی، اگر در دسترس نبود در ظروف آلومینیومی،بعد شیشه های تیره رنگ (مانند قهوه های)، بعد شیشه ای روشن و در انتها پلاستیکی نگهداری کنید.
 
یادتان باشد ظروف فلزی و شیشه ای تیره رنگ، اجازه برخورد مستقیم نور را به چای یا هر گیاه دیگر نمی دهند بنابراین بهترین ظرف برای نگه داشتن این محصولات هستند. در ضمن انواع چای سبز و سایر گیاهان را اگر خشک باشند و درست نگهداری شوند، می توان حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه ذخیره کرد.
محصولات مرتبط
چایی تیمن و دکتر بیز
  • چایی تیمن و دکتر بیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *