خواص گانودرما لوسیدوم

گانودرما و ورزش + ویدئو

گانودرما و ورزش

گانودرما و ورزش

در دنیای پر آلاینده ما و استفاده از مواد غذای نامناسب و حاوی مواد افزودنی گرفته تا شرایط زیست محیطی و شهر های محل زندگی مان که همگی مملو از آلودگی ها و سموم هستند.

شاید، یکی از موثر ترین راه ها برای غلبه بر این شرایط نابسامان و افزایش سلامتی انجام فعالیت های بدنی و ورزشی روزانه چه به صورت حرفه ای و چه به صورت غیر حرفه ای (آماتور) باشد.

گانودرما و ورزش را به دلیل ارتباط بسیار زیاد و مناسب این دو واژه می توان یک عنوان بسیار مناسب در نظر گرفت.

خواص و فواید قارچ گانودرما چیست ؟ به ویژه اگر پای ورزش و قدرت بدنی در میان باشد، بحث تغذیه ی بدن با مواد مغذی و مفید داغ می شود. خواص گانودرما برای ورزشکاران از جنبه ی بهبود سلامت مورد بررسی قرار می گیرد.

برای بهره وری از خواص گانودرما برای ورزشکاران محصولات متنوعی از گانودرما به جهت بهبود طعم آن مانند قهوه و هات چاکلت تولید شده اند.

در ادامه، به بررسی چگونگی ربط گانودرما و ورزش می پردازیم، با ما همراه باشید.

گانودرما چیست ؟

گانودرما یک قارچ با خواص زیاد و ترکیبات فراوان، منحصر به فرد و بی نظیر که به دلیل اثربخشی آن بر بیماری های مختلف و خواص تقویتی که دارد به شکل گسترده ای در حال استفاده است و میتوان از این قارچ به عنوان یک مکمل غذایی بسیار پرکارد از آن نام برد.

برای قارچ گانودرما خواص متعددی ذکر شده است. از جمله: بهبود آکنه، درمان حساسیت، درمان روماتیسم، بهبود سرطان، درمان آنفولانزا، درمان ریزش مو، تنظیم قند خون، درمان انواع بیماری های خود ایمنی با تقویت سیستم ایمنی، بهبود بیماری های عفونی به علت داشتن خواص ضد باکتری و …

هر آنچه که باید در رابطه با فواید قارچ گانودرما لوسیدوم بدانید را در اینجا مشاهده کنید.

گانودرما و ورزش

یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل مصرف گانودرما خواص پیشگیری و تقویتی آن می باشد که باعث شده بسیاری که درگیر هیچ نوع بیماری و اختلال خاصی نیستند، از گیاه فوق العاده و فراسودمند بهره مند شوند.

خواص گانودرما و دارا بودن ویتامین ، پروتئین و املاح معدنی فراوان مورد نیاز بدن در آن باعث شده که این قارچ به عنوان یک مکمل غذایی و ورزشی کامل در سرتاسر دنیا شناخته شود.

خیلی از ورزشکاران از آن برای افزایش تمرکز ، انرژی و همچنین افزایش راندمان بدن در حین تمرین و مسابقات استفاده می کنند.

 

تاثیر گانودرما بر ورزش کاران

در واقع گانودرما به دلیل دارا بودن چهار ترکیب کمیاب به طور همزمان و ارزشمند از جمله : ژرمانیوم ارگانیک، پلی ساکارید ها ، تری ترپن ها و سوپر اکسید دیسموتاز که درون خود دارد، باعث به وجود آمدن فعل و انفعالات مثبتی در بدن می شود.

مهم ترین آنها را می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بهبود و افزایش گردش خون که این امر علاوه بر این که باعث چربی سوزی طبیعی در بدن می شود باعث خون رسانی بیشتر به عضلات و در نتیجه بهبود فرآیند عضله سازی و افزایش اکسیژن رسانی به مغز و سایر اندام های بدن نیز بشود.
  • بالا بردن تعادل طبیعی درونی بدن آداپتوژن سازی.
  • تقویت کننده ، بهبود دهنده و پاکسازی کننده سیستم گوارشی بدن از جمله معده و روده.
  • کمک به تقویت ، بهبود و پاکسازی کبد بر اثر استفاده از مکمل های مختلف منجر به چرب شدن کبد آسیب رساندن به آن می شود.
  • خاصیت سمزدایی بالای گانودرما که باعث می شود به از بین بردن اثرات منفی و مخرب مکمل های ورزشی انباشته شده در بدن بعد از دوره های مختلف ورزشی مخصوصا در بدن سازی می شود.
  • باعث بالا بردن تمرکز و افزایش هوشیاری به دلیل ترکیب گانودرما و قهوه که باعث به وجود آمدن خواص منحصر به فرد اضافی بیشتر در آن می شود که این خود نیز تاثیر و جذب گانودرما را در بدن افزایش داده و بهبود می بخشد.
  • دارا بودن املاح معدنی و ویتامین های اساسی از جمله کلسیم، منیزیم، آهن، امگا3 و … که باعث بهبود متابولیسم بدن و افزایش سطح انرژی در بدن می شود.

گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش 

پژوهش هایی در مورد تاثیر گانودرما بر توانایی فیزیکی

همه ساله پژوهش های زیادی برای اثبات خواص قارچ گانودرما در جوامع علمی صورت می گیرد. یکی از این پژوهش ها در خصوص بهبود توانایی فیزیکی بیماران روماتیسمی است که شاید بتوان نتایج آن را به خواص گانودرما برای ورزشکاران تعمیم داد.

در نتایج این پژوهش اذعان شده است که مصرف قارچ گانودرما می تواند سبب افزایش سطح انرژی و بهبود سلامت بدن شود. پس افزایش انرژی یکی از مهمترین خواص گانودرما برای ورزشکاران است.

 

تاریخچه قارچ و قهوه گانودرما

گانودرما نوعی قارچ دارای بافت چوبی و طعمی تلخ است. گونه های مختلفی از این قارچ وجود دارند. گانودرمای سرخ گونه ای است که از دیرباز در طب سنتی چین به عنوان گیاه دارویی معرفی شده و مورد مصرف بوده است.

طعم تلخی که این قارچ دارد سبب شده است ترکیب خوبی با قهوه ایجاد کند و طرفداران نوشیدن قهوه برای بهره بردن از خواص و فواید این قارچ و همچنین کاهش مضرات کافئین موجود در قهوه به نوشیدن این محصولات مانند قهوه گانودرما سوپریم روی بیاورند.

قارچ گانودرما بر بیش از 30 بیماری تاثیر گذار است.

برای مشاهده تجربه مصرف قهوه گانودرما توسط هموطنان کلیک کنید.

برای دریافت اطلاعات کامل در رابطه با روش و بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما روی لینک کلیک کنید.

تهیه و مصرف گانودرما

خوب است که بدانید قارچ گانودرما دارای چندین نوع گونه مختلف می باشد که تنها گونه لوسیدوم دارای ارزش و فواید بسیار است.

جالب است که بدانید که در کشور خودمان ایران ، افراد زیادی شروع به تبلیغ و توزیع گونه های بی کیفیت گانودرما به شکل پودر شده کرده اند ؛ نه تنها هیچ تاثیر مثبتی ندارند بلکه مصرف آنها منجر به آسیب جدی به بدن بشود.

خوشبختانه جای نگرانی نیست، چرا که در ایران و برای اولین بار شرکت دکتر بیز اقدام به فرآوری و توزیع قارچ گانودرما از نوع لوسیدوم که آن هم به صورت علمی و تحقیق شده اقدام کند.

شرکت بیز توانسته به عنوان تنها کمپانی ایرانی و با اخذ مجوز های قانونی گانودرما و به شکل کاملا حرفه ای و استاندارد انواع فرآورده های گانودرما از جمله قهوه گانودرما دکتر بیز و  محصولات بهداشتی گانودرما را نیز تولید و عرضه کند.

قهوه گانودرما دکتر بیز

مصرف قارچ گانودرمای خالی و پودر شده که به صورت های مختلفی عرضه و به فروش می رسند به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که مصرف آن باعث صدمات جدی به کبد و سایر اندام های درونی بدن شود.

از این در دنیا گانودرما را غالبا به صورت ترکیب شده با مواد دیگر همچون چای و قهوه و سایر ترکیبات گیاهی مصرف می کنند.

بهترین روش مصرف گانودرما ترکیب آن با قهوه و کاکائو است. قرار گرفتن گانودرما در کنار قهوه یا کاکائو می تواند باعث بهبود عملکرد و اثربخشی گانودرما شده و به عنوان یک مکمل قوی سبب افزایش قدرت آن نیز بشود.

از طرفی مصرف قهوه گانودرما باعث افزایش سرعت جذب گانودرما در بدن می شود.

نحوه مصرف قهوه گانودرما سوپریم برای ورزش

اثر خواص گانودرما برای ورزشکاران با نوشیدن این محصول به صورت روزانه و منظم در دوره های چند ماهه خود را نشان می دهد. راز خواص گانودرما برای ورزشکاران در انواع ویتامین ها و املاح معدنی فراوان موجود در گانودرما نهفته است و می تواند به خوبی بازدهی تمرینات و مسابقات را افزایش دهد.

قهوه گانودرما سوپریم می تواند علاوه بر تقویت کامل بدن ، انرژی مورد نیاز برای انواع فعالیت های ورزشی را تامین کرده و تاثیر مطلوبی بر افزایش راندمان بدنی را نیز داشته باشد.


منابع: scielo.isciii، verywellfit

گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش , گانودرما و ورزش 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *